الثلاثاء، 24 أبريل 2018

🙉🙊 انا المطبلاتى ✍️✍️- الشاعر \\ عبد العليم ابو عبده



🙈🙉🙊 انا المطبلاتى 🙊🙉🙈 - لايمكن اجوع لخضوع -- ولا ابكى دموع -- واهاتى -- انا بحلف كدب -- واعيش للنصب مغنواتى -- واقول ع الظلم حنيه -- واشبع ملاغيه - ف زعيم -- ف بهيم -- ف نعيم -- عندى يوماتى -- مش محتاج دروس-- ف التفوس -- لادين -- ولايقين - ومع الحظ ذكرياتى -- بمدحى العويل -- يبقى اصيل -- وخلى -- الذليل يهاتى -- انا مع الروس الكبيره -- اللى منغنغانى -- ومسميانى -- مطبلاتى -- بذوق ظروف -- ديلها منتوف -- ومعرقش الكسوف -- والكدب هو ابتساماتى -- والجعان بيصرخ -- مش لاقى يطيخ -- ولحمتى انواع -- لكل من طاع -- تعليماتى -- ان قال المر حلو -- حيخلا م السو -- واروقله جو -- وبعيش مجلجلاتى -- بغنى ورايا -- ويمدح ف الخطايا -- وسوء النوايا -- يسميه عدل -- زى حالاتى -- ويمدح صعلوك -- ويخليه ملك الملوك -- حتى لوعذب -- والكى جرب -- ف شعب كله اخواتى 
شايف الغلب -- وبياكل فتاتى -- حرية الكلام -- تمام التمام -- بدام بامر -- من عالى المقام -- الزعيم الفلاتى -- االلى كاره شعبه -- وناسى ربه -- وبالحديد والنار-- بيحكم شتاتى -- ومفيش قيامه -- ولا سكة سلامه -- دا كله ندامه -- وده من صفاتى -- احلى الحياه -- ف عيون متاه -- وادوب ضاوع -- ف بحر الدموع -- وازلزل كيان -- انسان -- عابد ومصلواتى -- مستنى اخره -- بالنعيم زاخره -- وجهنم بيقول للى زى حالاتى -- ابدا دا الزعيم -- هناك حيبقى مقيم -- ويخلى باله منى -- ويبعد عنى -- نار جهنم -- وانول مغنم -- وانا مطبلاتى -- بعمل م البحر طحينه -- واحبس نفس مسكبنه -- جاعت واتعرت -- واتذلت يوماتى -- واقول ع الكافر مؤمن -- والفقير اطمن -- واجبله جيلاتى --- انا المطبلاتى -----------------------------------------✍️✍️- الشاعر \\ عبد العليم ابو عبده 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.